Media Expert

Projektowana inwestycja polegała na budowie wnętrza sklepowego dla firmy „MEDIA EXPERT”, powierzchni strefy usługowej, częśći socjalnej wraz z częścią
magazynową.  Tutaj poza standardowymi układami funkcjonalnymi narzuconymi z góry przez zamawiąjącego należało uwzględnić  elementy wynikające z użytkowania wielkopowierzchniowych przestrzeni usługowych tj. przewidzieć : strefy pożarowej ZL I ,oddzielenia pożarowe (strop i ściany w klasie REI 120), przepusty instalacyjne w stropie i w ścianach w klasie EI 120, drzwi w klasie EI 60,  pionowe występy muru w ścianie zewnętrznej lub poziome pasy muru o szerokości 2,0 m w ścianach zewnętrznych i inne warunki p.poż tj:

  1. Wszystkie użyte w lokalu materiały budowlane posiadać będą cechę nierozprzestrzeniających ognia (NRO). Stałe elementy wystroju wnętrza wykonane będą z materiałów co najmniej trudno zapalnych w przypadku ścian i posadzek.
  2. W obrębie pomieszczeń zaplecza socjalnego przewidziano wykonanie sufitu niepełnego
  3. Sufity podwieszane zaprojektowane zostały z materiałów niepalnych lub niezapalnych, niekapiących i nieodpadających pod wpływem ognia.
  4. Ścianki działowe pomiędzy salą sprzedaży a pomieszczeniami zaplecza wykonane są jako pełne do stropodachu.
  5. Ściany działowe od strony sąsiednich lokali wykonane są również jako pełne do stropodachu.
  6. warunki ewakuacji, oświetlenie awaryjne (ewakuacyjne i zapasowe) oraz przeszkodowe:

Ilość osób mogących przebywać w lokalu określono na podstawie obowiązujących przepisów techniczno – budowlanych, zgodnie ze wskaźnikiem 4,0 m² na osobę w części handlowo – usługowej oraz 30,0 m² na osobę w przypadku magazynu.  W lokalu może przebywać jednocześnie do 200 osób, w tym łącznie obsługa oraz klienci.
ewakuacja ludzi z 1 pietra odbywa się przez główne wejście do lokalu –  roleta o szerokości 3,0 m  w świetle na pasaż, przejściem o szerokości nie mniej niż 0,9 m poprzez linię kontroli dostępu do pasażu, oraz poprzez jednoskrzydłowe drzwi prowadzące na korytarz.
Poza tym należało przewidzieć odpowiedni program funkcjonalny dla projektowanego sklepu .Wejście do lokalu na piętrze dla klientów odbywa się przez rolowaną kratę na otwartą powierzchnię sprzedaży. Lokal handlowy został podzielony na kilka części :

  1. pierwsza - to sala sprzedaży (pomieszcz. nr 01), gdzie zlokalizowane zostaną regały z artykułami do sprzedaży, stanowiska kasowe , stanowisko obsługi klienta (wydawanie faktur, reklamacje towarów, raty).
  2. druga - przeznaczona jest na zaplecze socjalne dla pracowników hali. Zaplecze socjalne (pomieszcz. 01-08 ) dostępne jest z sali sprzedaży.
  3. trzecia – przeznaczona jest jako część magazynowa. Magazyn (pomieszcz. Nr 03 oraz nr 1.2 ) jest dostępny z sali sprzedaży oraz z korytarza ewakuacyjnego.

        Lokal otwarty będzie w godzinach pracy całej Galerii. Powoduje to konieczność pracy personelu na dwie zmiany. Docelowo przewiduje się , iż personel obsługi sklepu Media Expert  będzie stanowił  około 10 kobiet i 20 mężczyzn. Przy czym na najliczniejszej zmianie będzie pracować maksymalnie 25 osób. Stąd przewidziano w części socjalnej dwie szatnie:  szatnie meską dla około 20 mężczyzn oraz szatnię damską dla około 22 kobiet. Z części socjalnej zostały wydzielone pomieszczenia sanitarne (toaleta męska i toaleta damska ) oraz jadalnię z niewielkim aneksem kuchennym.
           Pracownicy pracować będą na terenie sali sprzedaży pomiędzy regałami z artykułami do sprzedaży oraz na stanowiskach info, sprzedaży ratalnej, w kasie. Miejsca pracy doraźnej to magazyn.
          Przewiduje się, że pracownicy nie będą wykonywać ciężkich prac fizycznych, dostarczanie towaru odbywało się będzie na wózkach transportowych – korytarzem od strony pasażu. Przewiduje się minimalny zapas towarów. 
          Artykuły wielkogabarytowe - magazynowane będą w ilościach niezbędnych dla zapewnienia stałości ekspozycji – dostarczane będą korytarzem od strony pasażu. Transport wybranego produktu do klienta odbywał się będzie z odrębnego magazynu zlokalizowanego poza projektowanym lokalem.
Te oraz inne elementy stanowiły część naszego projektu budowlano-wykonawczego .

DANE INWESTYCJi:

Inwestor: F.H.U DOMEX Ryszrd Tomala Spółka jawna
Projekt:  10.2010r
Zakres opracowania: projekt wykonawczy, koordynacja najemcy, nadzór autorski
Powierzchnia zabudowy:945.50 m2
Funkcja: powierzchnia usługowa
Lokalizacja: Bochnia Galeria Handlowa Rondo Bochnia , ul.Proszkowska

 

 

 

 

Miler Studio